2 tänder mindre...

Hej bloggen som ni alla förmodligen har hört så drog jag ut 2 tänder imorse och nu ska jag berätta hur det gick...
Det började med att jag fick hälsa på min tandläkare och tandsköterska som var mycket trevliga och sedan så fick jag lägga mig ner i stolen och han berättade hur det skulle gå till. När han hade berättat klart så smörjde han in mitt tandkött med nån slags salva som skulle göra så att sprutan till bedövningen inte gjorde lika ont. han sa att den salvan skulle smaka illa men det var faktiskt inte så illa den smakade lite besk mint och det var ju inte så dåligt. Sedan så var det dags för bedövnings sprutan. Den gjorde inte ont alls, det var ungefär som man nyper ett litet nyp på handen och det är ju inte så illa. Men det som INTE var kul med bedövningen var att den smakade hemskt... Det smakade bittert och beskt men man fick spotta ut det på direkten efteråt det var inte så illa. När bedövningen var i så kändes det som om min läpp/kind var lika stor som min knyt näve så jag började halv sratta lite för att det kändes så konstigt. innan han skulle dra ut tänderna så tog han en liten metall pinne och tryckte lite på tandkötten för att se om den hade funkat. Medans han tryckte sa han "Gör det ont" men jag kände inte ens att han tryckte på tandköttet för att det var så bedövat så jag sa bara "Nej asså jag känner ingenting".
Sedan så var det dags för honom att dra ut tänderna. När han gjorde det så kände jag ingenting asså verkligen INGENTING. Men det som var äckligt var att det liksom knäckte och knastrade är han höll på att dra. Ganska äckligt eller hur... Sedan så fick jag gå hem med en bomullstuss full av blod i munnen. Men jag var inte ledsen eller nåt sånt jag var glad för att det inte alls var så illa som man tror det var faktiskt inte illa alls, det var bara skönt att bli av med tänderna... När jag kom hem kända jag mig konstig i hela kinden men det var ändå ganska kul för att jag inte kände nåt i kinden. Senare när bedövningen hade gått ner lite så gjorde jag en så här min med ansiktet.....
Men efterssom halva munnen var bedövad så såg det ut såhär...
... JAG LOVAR ATT JAG INTE HAR ANVÄNT NÅN EFFEKT...
Visst ser jag heeeeeeeeeeelt sjuk ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja fast åh andra sidan så ser du alltid lite konstig ut Alice men du e min bästis ändå hahah <33

PS jag e på landet imorrn så då kan vi skypa!

Miss u <33

2010-07-02 @ 22:05:13
URL: http://joofa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0